På Gång.......

torsdag 2 maj 2013

Livets små egenheter..............

Livet har många små egenheter till hands om man upptäcker dem. Eller rättare sagt letar efter dem. De kommer inte självmant till oss utan vi behöver "leta" i vårt inre. Under många, många år har jag vid sidan om mitt textila ägnat mig åt fotografi och måleri. Idag har jag kommit fram till att inom det textila så har jag min "hemvist" i det vita och inom måleriet (olja) alla andra färger och inom det kinesiska måleriet "det svarta" med en försiktig skala i pastell. Fotot och fotograferandet har givit mig andra insikter som jag har nytta av.

Tänk att det skall ta så många år innan man hittar hem och blir övertygad.

Detta har nu följt mig ett år nästan två på min "livsresa" och jag är så glad att jag i min andra ungdom har möjligheten att få studera, lära, ta till mig och samtidigt få lov att vara aktiv och utöva dessa konstarter.

Att lära sig förstå sig själv och eget uttryckssätt är också något spännande för det står inte still utan hela tiden så bär ditt (läs mitt) skapande mig frammåt.

Alltså vad hade detta med livets små egenheter då att göra, jo en egenhet är ju att lära av livet, hela livet, för livet och det är ju det som händer när du är nyfiken, villig att ta till dig, och framför allt villig att utveckla och tom avveckla sådant som inte för dig framåt.

Till sist, måste vi alltid gå framåt - nej kanske inte, ibland är det både bra att ta ett steg bakåt och tom ett steg åt sidan, även det ingår i livets små egenheter.

Dagen idag är min, och den skall jag vårda!

Inga kommentarer: