På Gång.......

lördag 17 augusti 2013

Utveckling, förändring, avslut, framsteg.....

Hela livet är föränderligt, men när vi är vuxna märker vi det på ett helt annat sätt. Jag har ofta sagt att vi går från något till något. Det gör jag nu......

Helt påtagligt så har jag påbörjat en ett-årig konstutbildning denna gång inte inom det textila utan inom teckning och måleri. Jag skall bara använda min vänstra hand, som jag aldrig tidigare tecknat med eftersom jag blev "tvingad" att skriva med höger och därmed också måla/rita med samma hand.

Under alla år så har jag aldrig brutit mot detta, tänk vad vi blir präglade - tanken har ju inte ens föresvävat mig att jag är vänsterhänt. Men jag använder och har använt den vänstra handen i många andra sammanhang är just målning och teckning. Så egentligen vet jag inte om jag kan - men det känns så och då är det värt att pröva.

Jag har under ett år testat med att rita med vänster och skriva med höger och jag inser mer och mer att jag är just dubbelhänt. Vilken gåva!

Det är aldrig försent - och nu i min andra ungdom så utvecklas jag, förändrar saker som jag kan förändra, avslutar sådant som jag känner är viktigt att avsluta och gör framsteg. Detta är spännande och insiktsfullt.

Vart detta leder mig - vet jag inte - men jag vet att det är vansinnigt roligt!

Inga kommentarer: