På Gång.......

onsdag 18 september 2013

Att göra klart, eller leka, eller skapa, eller glädja.....

Nu har jag virkat upp alla bomullsgarner som jag ärvt efter min mammas handarbetsaffär! Det blev 7 stycken till mina barnbarn och bonusbarnbarn som jag hoppas kan glädja dem många år. Jag har tänkt på varje barn när jag virkat rutorna (305 timmars arbete för varje pläd). Jag har önskat dem glädje, välgång och ett härligt liv med mycket omväxling och skapande tankar som ger dem ett liv med livskvalité.

Sedan blev det några plädar till, både stora och baby, som kan vara bra att ha gjort klart istället för en massa restgarner som kanske kaseras en gång, vilket skulle vara synd tycker jag.

Detta arbete har givit mig glädje, lek och skapande och dessutom har alla plädar blivit helt olika varandra, vissa kanske har snarlika färger men med restgarner vet man aldrig.


Inga kommentarer: