På Gång.......

måndag 23 september 2013

Mina hjälpmedel och mina skisser..........

Idag förstår jag värdet över skissböcker, det trodde jag inte att jag skulle göra i det skapande arbetet. Men det är helt klart så att alla tester och alla idéer "hålls samman" i skissböcker och när dessa skissböcker är klara så kan jag se hur jag arbetat och vad resultatet har blivit.

Så idag är jag noga med att skapa även mina skissböcker och jag har också sett att dom blir olika både när det gäller utförande, innehåll och material. Det beror helt och hållet på vad jag skall göra och hur jag skall göra.

Denna skissbok är för mina stora vita arbeten som jag håller på. Hur länge och hur mycket som blir vet jag inte i skrivande stund men helt klart så inspireras jag och stimuleras av den.

Här har jag gjort allt papper (linnepapper och bomullspapper) för att ha som hjälp och det känns lite extra att veta att detta tidigare har varit textilier från min mor, mormor och min släkt som jag malt och gjort papper av.

Nyckeln till att skapa är att tänka och sedan testa..................så därför finns nyckeln med både i bild och skissbok.


Inga kommentarer: