På Gång.......

fredag 25 oktober 2013

Mina redskap.........

Det har blivit några penslar med åren, olika penslar till olika tekniker. Nu handlade jag en speciell kinesiskt målarburk i porslin med tecken som jag inte kan läsa, men de är vackra och dekorativa.

Att måla abstrakt är också en konstart som tilltalar mig. Kanske främst för att jag inte är duktig på att avbilda, eller har det kravet att det skall "se ut som något" utan fantasin är det som råder. Jag blir mer och mer övertygad om att det abstrakta är det naturliga i mitt skapande, både inom det textila och inom måleriet. Att försöka efterlikna något och sedan måla eller sy känns inte rätt för mitt skapande.

Fantasin är ett av mina verktyg, den är jag så innerligt glad över och den skall våras.

Alla som är abstrakta skapande människor har sina fantasier, sina idéer och sina ideal!

Inga kommentarer: