På Gång.......

fredag 15 november 2013

Min Gulgröna trädgård........


Detta arbete kommer att visas på utställning och Vernissage 1 december på Botaniska trädgården här i Göteborg. tillsammans med ytterligare ett alster som skall symbolisera mina buskar som jag har i trädgården.



Det är inte ofta som jag "diciplinerar mig till ett tema" men här var det så brett och stort och tolkningsbart så jag gjorde en trädgård till mig också, kanske kan man tänka lite Adam och Eva i denna trädgården eller så kan tankarna vandra fritt.......
                                                                                               


Denna skall jag behålla själv. 

Så blev både mina "skisser" och min bild klara i tid. Det känns bra samt att de också fick ett eget uttryck. Under många år så har jag också funderat över hur jag skall visa mina bilder och under studietiden inom det textila så har jag studerat "cirkeln" och det fick bli mitt signum. Nu har jag några till som jag skall montera men det tar sin lilla tid att färdigställa ett sytt och broderat arbete så det känns rätt. Det kommer inte av sig själv helt klart.

Så besök Botaniska trädgården den 1 december och fram till den 6 januari 2014 så kan du se mina arbete och de andra i Textila Äventyrs arbete.








Inga kommentarer: