På Gång.......

söndag 1 december 2013

Att lära utan att göra är som att älska utan att röra!

En devis som jag har lagt till mitt hjärta för många, många år sedan. Att lära sig om material, textil, måleri, papperskonst, foto…………..i en härlig mix är en resa med många vägar och möjligheter.

Hur vi sedan använder våra kunskaper och det vi är intresserade av gör vi på olika sätt.

En sak med att lära om material är att de ger mig sinnesro, och en känsla av att utforska förutsättningslöst. Friheten att bestämma, friheten att testa men också friheten att avsluta och gå till något annat som jag själv önskar.

En grupp textilare (brodöser) och jag har ställt ut våra arbete och det har varit Vernissage idag 1:a Advent, lite annan advent än jag annars brukar fira. Många tankar fanns och många nya tankar föddes. Ibland skall man vara med för att förstå vad som är viktigt och vad vi själva vill.

En intressant och spännande dag, som förhoppningsvis för mig på nya spännande vägar.

Inga kommentarer: