På Gång.......

torsdag 27 mars 2014

Inre glädje



Inre glädje skapar yttre glädje!

Även om allt inte blir precis som jag önskar, så kan jag glädjas åt att det blir något som jag känner glädje för i mitt skapande.
Ibland så glömmer jag bort och då blir det fel, men om andra ser felet är inte så säkert, jag har i allafall lärt mig något och skall tänka på detta (om jag kommer ihåg vill säga), till nästa gång.

Har du tänkt på att människor som egentligen inte känner dig, tror att dom känner dig, och har bildat en uppfattning som oftast inte alls stämmer in på dig. Men dessa "proffstyckare" har en egenskap som jag tror saknas dem nämligen självkännedom och själviskt. Denna själviskt och självkännedom är din egen och det märks och syns om du har eller besitter den. Härligt och roande tycker jag.

Den inre glädjen är dessutom inte dyr att förvärva, den bygger du upp sakta men säkert på saker som du älskar att göra, oavsett det är att sy, laga mat, skriva, fota eller måla. Det kan t o m vara att städa. All aktivitet som glädjer din innerligt, ger dig styrkan och förmågan att se det lilla och glädjas åt detta.

Låt varje dag vara en inre glädje, som smittas av i ditt yttre så att du kan göra goda handlingar och inte såra någon!

Inga kommentarer: