På Gång.......

torsdag 26 juni 2014

Helt makalöst……………….

Snart är alla mina garner slut (stick- och virkgarner) som jag ärvt efter min mor. Det har blivit 14 stycken mormorsplädar, ett antal västar, några stickade kuddar, men också lite annat smått och gott. Grytlappar, halsdukar, handledsvärmare………mössor!

Så åker jag och skall ha ett nystan vitt garn (22.-) och åker dit på ovanstående. Priset nej det vill ni inte veta, det är så DYRT att det är helt osannolikt, och så tänker jag så här. Jag har inte köpt garn i hela mitt liv egentligen så varför inte unna mig något extra utöver det vanliga. Så nu ligger det här som en karamell eller en påse godis och läskar mig. Silke, mjukt, vackert och otroligt fint. Nästan så fint att det bara skall ligga till lyst.

Lite småtokig är jag i allafall……………och hon i affären hade bara köpt hem 6 st (3 av varje) och jag är lysten på dessa också. Men måste stilla mig!!!!!!

LIvet är nu!

Inga kommentarer: