På Gång.......

fredag 15 augusti 2014

En färgrik vecka……..

Denna veckan har gått som jag sagt i målandets tecken, jag har använd många färger, och till detta har tankarna har naturligtvis gått till mina favoritfärger. Jag har ställt mig frågan varför jag målat så mycket och slutsatsen är ju att det skingrar tankarna, får tiden att gå och sist men inte minst så har jag roligt hela dagen när jag sitter och målar.

Nu är det 14 dagar kvar innan gipser åker av, och jag har beslutat att fortsätta måla så jag inte lägger av. Det kan ge både en och två utställningar på sikt. Jag planerar även en textil utställning eller tillsammans med mina målningar. Får se hur många av mina målningar som jag översätter i textilt material.

Bilden oval är från vår Kinaresa där man färgar silkegarn till mattor, tyg och annat. Helt underbart men fruktansvärt dyrt.

Inga kommentarer: