På Gång.......

torsdag 7 augusti 2014

Med bruten fot……….



Ibland så ser livet till att vi skall stilla oss!

Nu närmar det sig 4 veckor som jag gått gipsad. Under denna tiden så har jag bytt gips en gång, röntgat foten 3 gånger, varit hos sjukgymnast, läkare, fått massor av mediciner pga jag även stukade och sträckte en massa leder i vänster sida på kroppen. 

Ja, ja har krockat!
Med en annan el-cykel, jag cyklar på cyckelbanen och helt plötsligt dyker det en cyklist upp framför mig utan markering som kommer från gatan och har precis upptäckt cyckelbanan. Detta kan hända vem som helst. Onödigt är det och jag är ännu mer noga med att hålla långt avstånd, göra mina markeringar för stopp och svänga i framtiden. Min kamrat som glömde räcka ut handen är naturligtvis mycket ledsen och har lärt sig att alltid markera.

Avbeställda resor!
Under denna månad så har jag också hunnit avbeställa resa till Palma de Mallorca samt en resa till St Petersburg och Moskva. Inte kul, men som väl är så ligger städerna kvar. Sedan får vi se hur vi gör. En resa till är inbokad i december, så får vi se hur det går med detta.

Små glädjeämnen i vardagen…..
Nu när jag stillar mig så ser jag alla små glädjeämnen i vardagen. Som njutningen med att ta mig ner på utealtanen och duscha. Gärna kvällstid när stjärnorna lyser det ger lite extra lyx.
Men också detta att få sitta vid målarbordet, sortera, tänka, måla och skapa skisser, små bilder, experimentera, allt detta till glädje och lyst. Nu kan jag öva på allt jag lärt på mina kurser, sortera mina kurspärmar, titta på mina alster sedan många år tillbaka och fundera på vad jag gjorde, varför jag gjorde som jag gjorde och nyttan med att måla.

Många av mina skisser i måleriet blir sedan broderier inom det textila, så nu har jag nog skisser så länge jag lever. Mina skisser har alltid betytt mycket för mig, tidigare gjorde jag dem i textilt material och det kunde bli både 2 och 3 innan jag var nöjd ibland mer. Att måla går lite snabbare helt klart så någon nytta har allt lärandet varit genom alla dessa år.

Ett annat glädjeämne när man sitter "fast" är internet. Här hinner jag nu titta på bilder, prata med mina vänner jag fått, och framför allt hålla kontakt med nära och kära.

De 4 veckor som är kvar tills gipser skall tas av skall jag måla, måla, måla och då kommer en eller annan klarhet fram ur målandet men också tänkandet för de går hand i hand.

Till sist, bloggen har varit och är en glädje för mig och det är många som tagit del av den genom de år som gått. En och annan eftertanke har nog sluppit igenom här som jag bidragit med till dig. Lev väl och var rädd om dig!

Inga kommentarer: