På Gång.......

söndag 4 januari 2015

Abstrakt fritt broderi........

Så fortsätter mina "broderi-äventyr" ett tag till. Jag har försökt fritt tänka till hur ett mossbroderi med lavar kan ta sig ut i ett broderi. Helt klart så får jag nog kalla detta abstrakt fritt broderi. Här styr tanken, färgen och stygnet.

Att bejaka tanken är helt klart livsbejakande och genom detta så utnyttjar jag ju de möjligheter som finns om jag fritt kastar mig ut i "ingenting" mer än hur jag styrs av impulser, inspiration och möjligheter. Det fria skapande kan ibland vara likt det bundna genom att stygnen är givna, men det som lockar i det fria abstrakta är att det är mer inpulsen som styr och sedan om det blir som jag vill.

Storleken på detta är hela 30 x 35 cm så den är inte så liten som mina tidigare varit. Men det var en del av min utmaning. Det som styrt mig är min broderilust för detta är mitt 7:e arbete och än är det roligt. Nu väntar lite vårfärger känner jag.

Inga kommentarer: