På Gång.......

tisdag 20 januari 2015

Antika små klenoder.........


De små tingens historia, eller antika små klenoder........ett gammalt fotoalbum, en gammal klädhängare och lite spetsar, men också egenhändigt gjort papper. Under ett år så har jag lärt mig hur man gör eget papper både bomullspapper, och även linnepapper. Intressant att lära gamla metoder. Jag har också lärt mig under en termin att binda in böcker. Det är lärorikt att lära nytt och det är lärorikt att pröva för till sist vet jag vad jag gillar och vad jag kan välja bort i mitt sökande av kunskap och gamla tekniker.

Pappret är gjort av familjens gamla förråd i tyger och då blir det lite extra värdefullt. Det intressanta med denna lärdom var att jag kan sy i mitt papper och hur det blir "sy-bart" i tillverkningsprocessen.

Galgen och fotoalbumet finns inte kvar i familjen längre, men det är ju dokumenterat i allafall.


Inga kommentarer: