På Gång.......

lördag 17 januari 2015

Nya val.......nya vägskäl...........nya utmaningar

Så står jag ännu men gång vid ett nytt vägskäl, jag har gjort mina val och det känns otroligt härligt och spännande. Jo jag är positiv och mina val är helt rätt.


Måleri
Här har ett vägval gjorts och jag fördjupar mig i vattentekniker för mitt måleri.
Oljan är lite stökigare så den får vila i år.
Så nu fortsätter jag min måleriutveckling under hela 2015 med nya utmaningar och nya projekt. Här kommer det att ske en hel del under detta år det är jag övertygad om.



Mitt Vita Rike
här fortsätter jag som tidigare och nu ser jag mer och mer vad som jag vill göra och mina projekt inom det vita utvecklas hela tiden. Jag skall förädla och fördjupa mig mer och förbättra mitt arbete. Jag finner detta både lustfyllt och utmanande.
Jag har arbetat med det vita textila i mer än 20 år nu så jag kan se vad som skett under åren.




Mina färgade Riken
här är det flera projekt på G, och det går i rätt takt och lagom takt.
Jag påbörjade i november förra året en ny utvecklingsplan och denna plan fortsätter under 2015.
Här är det både broderi och textilt som det gäller.
Året startar med utbildning och detta ser jag fram emot.

Vidare så håller jag på att sammanställa allt material inom det textila så att det skall räcka till en utställning och detta mål når jag nog inom 1-2 år som jag ser det idag.




Foto som är mitt tredje stora område inom mitt skapande här fortsätter jag med flera olika utbildningsinsatser under 2015 och jag kan själv se idag min egen utveckling.

Summa Sumarium
2015 kommer alltså att vara ett utvecklingens och förädlingens år både inom måleri, textila material och foto. Under hela året så har jag utbildningsinsatser som jag är helt övertygad om att detta leder till utveckling.

Jag har också valt bort alla tids- och energitjuvar och det har både varit mödosamt och arbetsamt. Det är aldrig lätt att vara "ärlig och fatta tuffa beslut" men jag känner att jag lyckats bra.

Jag är både nöjd, glad och förväntansfull så nog börjar året bra.




Inga kommentarer: