På Gång.......

måndag 9 februari 2015

Masker........

Att ha ett tema att arbeta efter har stimulerat min fantasi, helt klart i många, många år. Jag har tre återkommande sådana minst och detta är ett av dem "masker".

Varför jag känner inspiration av maskerna beror nog dels på min bakgrund men också på de människor jag mött och möter. Hur vi skyddar oss, eller hur vi bär våra "osynliga masker" och tror att ibland så kan inte andra läsa av oss, men ack den invigde kan ju det.

Jo jag bär mask ibland själv, medvetet - för att skydda mig, eller för att jag vill ha något för mig själv eller för att helt enkelt inte vill utsätta mig för något som jag finner mindre bra.

Mina erfarenheter säger mig idag mer än någonsin, var försiktig med val av förtrogna, val av människor som du inte känner tillit till, sådana som vänder kappan efter vinden - dom finns jag lovar. Dom skall vara vänner med alla, ler, visar sig hjälpsamma till tusen, dom är oftast trevliga......men

Ja intressant är det med människor och ibland också ledsamt, men då är det bra att ha en mask så att det inte påverkar din energi, ditt engagemang eller din fantasiglädje.

Masker är bra att ha när man behöver dessa eller hur?

Inga kommentarer: