På Gång.......

onsdag 6 maj 2015

Mönster i livet..........





Helt klart så har jag redan erkänt att jag är dubbelhänt. Här ser ni 2 målningar som är målade med vänster hand och 2 målningar som är målade med höger hand. Visst är det märkligt att jag genom hela livet har gjort allt dubbelt. Fast egentligen inte. Jag gillar det frodiga, svulstiga och det strama strikta. Jag gillar vita färger och sprakande färger, dova färger och ljusa färger. Kan aldrig välja en utan väljer alltid 2.

I min ungdom så var det mer besvärande för jag ville alltid testa med båda händerna innan någonting var klart. Så är det även idag, men inte besvärande utan för min personliga del berikande.

Här är en studie från min hemmavik sedan 20 år tillbaka, Örsviken. En vacker liten vik i Norra Halland precis på gränsen till Västra Götaland. Halland heter landskapet så jag är både Hallänning och Göteborgare (ler) det var det där med dubbelheten igen.


Inga kommentarer: