På Gång.......

onsdag 1 juli 2015

Tid är det vi själva skapar.........


Mina tanke-kort om Livskvalité är kort som jag använder själv och även har till försäljning. De är 54 stycken till antalet och du kan använda dem en och en för varje vecka under hela året.
De ligger i en presentförpackning och maila mig om du är intresserad. De finns bara hos mig......(ler)....för jag är "mamma" till dem.

Tankekortens uppgift är att få oss att stanna upp och tänka, men också att få oss att samtala om livskvalité och lära oss ta vara på detta. De är till för att ge oss små "livs-frön" och att tanka nytt i dina tankar. Du kan också ge bort dem och glädja andra.

Kortet: Tid är det vi själva skapar som är på dagens bild ger mig många tankar varje gång jag ser eller läser det. Jag ser bara 2 sätt att förhålla sig till detta. Antingen så har jag tid, eller så har jag det inte!

Om jag tillhör dem som inte har det så handlar det om omprioriteringar, tänka på nytt sätt, skaffa sig vänner och omge mig med sådana som har rätt inställning och rätt attityd, de andra kan jag vara utan dvs de som alltid skapar dåligt samvete, som alltid lägger in negationer, som alltid har gjort precis samma sak som jag, som alltid för en pseudo-kommunikation, eller som alltid gör att jag känner mig inte till freds. Jag har helt enkelt inte tid med dessa energitjuvar. Vem som är energitjuv får var och en känna efter så klart. Vissa är det bara stundtals och då kan jag acceptera, men märker jag att de tar min energi, då måste jag hitta vägar som gör att jag fyller på min energi mer aktivt.

Ibland så kan vi själva vara energi-tjuvar och det är något som jag funderat mycket över när det gäller mig personligen. Vem eller vilka tar jag energi ifrån, och är jag villig att fortsätta med detta eller skall jag hitta nytt förhållningssätt?

Visst är livet spännande, och visst har vi tid att skapa den tid vi vill om vi vill alltså!






Inga kommentarer: