På Gång.......

torsdag 26 november 2015

Sätt färg på tillvaron...

Som jag ser det så handlar mycket om att vara "egenaktiv" dvs inte sitta bara och fördjupa sig i saker som inte är, eller inte borde, eller som skulle...........

Det handlar snarare om att våga känna efter, sådant som är betydelsefullt, meningsfullt, och glädjande. Det ansvaret har vi för oss själva och våra närmaste. Visst kan livet vara "olika" och inte alltid på topp. Visst kan omgivningen vara "annorlunda" och visst kan saker och ting vara obekväma, rent ut sagt otrevliga - och vi påverkas. Trots detta så har vi ett ansvar att försöka ge oss egenglädje så att energibägaren fylls.

Det är då jag kan tillföra färg, skapa något i färg, och umgås med färgen i ett syfte att bli glad, uppmuntrad och trivas bättre.

Idag saknar jag solen det är grått och jag ser allt det grå som påverkar mitt sinne, grått hus, grå väg, grå himmel, grått berg, grått landskap, och mitt sinne behöver påfyllning.

Slutsats, om det skall bli någon energi här idag så får jag själv sätta färg på tillvaron och då kanske jag färgar av mig till mina nära och kära!

Inga kommentarer: