På Gång.......

tisdag 8 december 2015

Du kan inte sätta själen i koppel!



Hav och strand, med stänk av rost!

Ett större arbete som just nu ligger i mina händer. Havet har alltid varit mäktigt och stort, likaså för de stora konstnärerna, som de som målar och de som skapar av textilier eller som gör undersköna foto. Jag följer dessa mina inspiratörer med stor glädje, stor nyfikenhet, och stort engagemang. Mina tre intressen som jag arbetat med så mycket, så många timmar, så mycket arbete och så mycket glädje.

Inspiratörerna växlar, och inspiratörerna byter skepnad utmed min väg……….och för många år sedan gjorde jag en sk artquilt som jag döpte till "följ linjen" och den linjen arbetar jag med att följa. Denna rubrik eller trigger hade jag långt innan jag gjorde artquilten, men den har blivit en symbol för där jag är idag. Nu skall jag hitta en ny symbol och följeslagare!

Ibland måste man (läs jag) stanna upp, tänka igenom vad jag är, vart jag vill och vad jag skall göra.

Det är bara jag själv som har ansvaret och skapande arbete kan "hämmas" av omgivningen som inte alls är på samma plats eller ens samma "planet" vilket gör att du stannar upp (läs jag igen) och då försvinner som jag ser det utforskandet, och färdlinjen som du (jag) stakat ut. Skapande arbete kommer innifrån och det har ett "flow" som är viktigt för mig som mer och mer gör sig talande i det jag gör.

Nu är min nya "trigger" följande: Du kan inte sätta själen i koppel




Inga kommentarer: