På Gång.......

torsdag 21 januari 2016

Abstrakt


Bakom varje sten "lurar" en ny möjlighet….
Att hitta egna vägar, att jobba med det intuitiva, och framför allt den kreativa processen är utmaningar som ständigt gör sig påminda.
Bildskapande är också att utveckla seendet, försåelsen både för det yttre och inre. Att våga gå in i sig själv och leta inre landskap. Mina inre landskap gör sig ofta påminda i både det textila men också i akvarellmåleriet. När det gällde olja, acryl så känner jag inte i hjärtat. Akvarellen är svårbemästrad, och jag behöver all intensitet och tanke foccuserad på vad jag gör och ändå så blir det inte som jag tänkt.

Att öva och åter öva är nog hemligheten, att inte ge upp utan ständigt utmana sig själv, att ständigt söka sin kunskap och ständigt "lyfta på stenar" så att jag hittar mig i det jag gör.

Ibland så lyckas vi men det är nog 1/100 skulle jag tro om det räcker.

Dock har jag tiden, glädjen och uthålligheten att forska vidare!


Inga kommentarer: