På Gång.......

onsdag 6 januari 2016

Inspirationens ögonblick...


Inspiration kan komma från många håll, från oväntat håll, från kända ställen, från färger, omgivning, känslor ja i stort sett allt som vi har omkring oss på ett eller annat sätt.

Ofta så får jag min inspiration från vatten och om och kring vatten. Färger som påverkar mig och gör mig glad i sinnet, men också ger mig eftertänksamhet. Tänker då på miljöförstöring, nedskräpning, hur vi utnyttjar resurser, hushållning ja allt som tillhör vårt levene. Alla färgerna som finns runt omkring oss har också med miljöförstöring att göra. I Kina tex Bejing (Peking) så är det makalösa färger på himlen, vackert och helt otroligt - men detta var pga miljöförstöringen.

Så kanske vi skall tänka lite på vad vi var och en gör för att förbättra miljön, se till att vår underbara jord får vara så underbart vacker som den kan vara.


Inga kommentarer: