På Gång.......

onsdag 16 mars 2016

LIVET ÄR FULLT AV MÖJLIGHETER........


Det är aldrig försent....
Livet är fullt med möjligheter helt klart. Att utforska och se om du (läs jag) kan tänja på gränser, utforska nya områden, lära nytt ompröva gamla kunskaper är utveckling men också glädje och tillfredställelse.

Ordspråket säger "man kan inte lära gamla hundar att sitta", fel fel fel........det går tro mig!

Att lära nytt, omvärdera gammal kunskap, att våga växa är grundförutsättningarna för att nya idéer och nya tankebanor skall till. Tillsammans med gammal kunskap så kan dessutom nya vägar öppna sig.

När glädjen står som högst är nog när jag känner mig nöjd. Nöjd med det jag gör, nöjd med det jag skapar och nöjd med det jag lär.

Att låta tanke, känsla, glädje, skapande blandas i en härlig kompott ger både energi utforskarmöjligheter till nya erfarenheter. Så är det inom allt egentligen, förutsättningslöst, kravlöst och framförallt stresslöst!

4 veckor på Lanzarote gav många härliga tankar och många bilder.

Inga kommentarer: