På Gång.......

söndag 24 april 2016

Broderier, damer och tankar






Under ett antal år har jag mött kvinnor i olika positioner, olika åldrar och olika yrken. Har gjort mina betraktelser och funderat över oss kvinnor. Vilka vi är, vad vi vill, vad vi signalerar och framförallt hur vi beter oss.

Jo jag har också studerat männen, men detta blir en senare fråga. Vad jag kommit fram till är en hel del spännande tankar och spännande funderingar. Och ja jag är också kvinna, så visst känner jag igen mycket och mycket som jag också ser är "var vi kvinnor fostrats" och var vi kvinnor "arbetat".

Jag är helt övertygad om att män och kvinnor har "många gemensamma nämnare" och jag är också övertygad om att många särdrag är sk manliga eller sk kvinnliga. Men det finns gemensamma särdrag också som visar sig.

Mina kvinnor är "ömsint tolkade" utan ironi, men förhoppningsvis med humor. Ju äldre vi blir ju mer insiktsfulla blir vi och vi märker sådant som vi inte såg tidigare. Men allt detta vet vi och allt detta är naturligt.

Inga kommentarer: