På Gång.......

lördag 28 maj 2016

Japan.............


Så var det ett tag sedan jag var inne här och skrev. Livet har så mycket att erbjuda så ibland räcker inte tiden till. Tänker på allt vi gjort bara i år. Allt som hänt bara i år och allt som vi haft möjlighet att vara med om. Alltifrån 4 veckor på Lanzarote där jag hann måla av hjärtans lust. Maken läste, löste korsord och vi vandrade. En bra uppvärmning inför Japanresan som nu också är genomförd.

Jag var orolig att min fot inte skulle hålla, men jag kan konstatera bra blir jag aldrig men envishet, träning, vilja vinner över förtvivlan!

Lanzarote med sin stora konstnär Cecar Mandrigez som påverkat hela ön var en härlig upplevelse och att bo på ett ställe och utforska ön var helt perfekt. Att bara vara och inte ställa krav på att packa, packa ner och packa upp, var också skönt. Detta kan jag tänka mig att göra om igen.

Japan, ja vad säger man om detta gigantiska land. Helt otroligt, annorlunda, motsägelsefullt, inspirerande, avskräckande, mäktigt, andäktigt, roligt, spännande och givande. Efter många års studerande av Japanskt hantverk så kom jag äntligen till Japan. Det var nog en resa med bävan från början, skulle det bli bra, så jag bestämde mig för att inte ha några förväntningar utan bara ta emot! Och jag fick, och fick, och fick.............maten, lukterna, tempot, stillheten, färgerna, formerna, ja allt fanns något att tänka till kring och fundera omkring. Intrycken var mäktiga.

För er som vill se mina bilder så hittar ni dem på Fb https://www.facebook.com/ewachristine.stenport
och det är bara ett axplock av vad som verkligen fastnade på linsen.

Nu skall jag smälta dessa 2 resor och mina reseminnen har blivit många i livet, och fler nu så här i min andra ungdom och tillsammans med min älskade make. Det är en livsresa som ger både glädje, eftertänksamhet och mycket mycket inspiration.

Ha det gott och i morgon är det mors dag, åter till verkligheten!

Inga kommentarer: