På Gång.......

måndag 20 juni 2016

Abstrakt akvarell...



Tänk att det skall vara så svårt detta med akvarell...........de lyder inga "lagar" utan bestämmer själv vart de vill föra mig. Men samtidigt är detta en tjusning som lockar till arbete, träning och åter träning.

Att avbilda har aldrig varit min grej, utan mer det abstrakta som lockar, ibland i kända marker som blir i ett vips helt annat och ibland i helt okända vatten. Färgernas magi, vattnets påverkan, papprets kvalité, färgernas kvalité ja allt påverkar. Tom humöret har sin inblandning. Då jag också tycker om att utforska, känna efter och hitta inspiration och motivation så är helt klart mina abstrakta utsvävningar en glädjekälla.

Ibland har det känts lite ensamt, men bland goda vänner leker många toner och det känns mycket mer spännande att utforska, inte så ensamt. Glädjen i den abstrakta inriktningen är stor och likaså akvarellen så det blir att träna och åter träna för att hitta ytterligare utmaningar.

Utmaningens abstrakta akvarell är tjusningen med det hela!

1 kommentar:

Unknown sa...

Mycket fina bilder på akvarell och dina broderier. Själv så målar jag akvarell och broderar även och jag tycker att det är så roligt och omväxlande.
Ditt inlägg till ditt akvarellmåleri tycker jag är intressant, jag skulle vilja komma dit också. Målar nog lite mer precist.
Men lycka till i fortsättningen.
Gerd Olsson