På Gång.......

torsdag 23 juni 2016

Midsommarnatten är inte lång.........

och solen går upp och ner på en gång, så var en sång som jag lärde mig som barn. Och visst ligger det något i det. Natten är ljus, det är sommar, massor av ljud i naturen. Fåglarna sjunger, bin surrar, och humlorna humar. En fantastisk tid.

Det är några Midsomaraftnar som har upplevts på olika sätt, på olika platser och med olika människor. De sista 20 åren så har vi tillbringat våra midsommaraftnar med vänner i goda vänners lag. I år blir det lite skillnad, vi blir tyvärr färre. Det tänker jag ofta på detta med att ha kommit i andra ungdomen. Då är allt på annat sätt, tacksamheten, ödmjukheten, men också sorgsenheten och saknaden.

Jag slutar dock aldrig att förundras över vissa saker som gör mig fundersam, det kan vara allt ifrån hur människor är, hur dom uppför sig och vad dom säger. Vissa är genuina, ärliga, omtänksamma, glädjefyllda, äkta, glada för andras skull. Men också intresserade genuint intresserade av andra människor och så har vi de som har en annan inställning. Tänk så lätt det är att se dessa andra, hur lätt det är att bry sig, och hur svårt det är att skaka av sig deras missmod, deras frustration och deras avoga inställning.

Som väl är så har jag bestämt mig för att hålla en armlängds avstånd, och jag mår gott av detta. Och som väl är så har jag så många underbara människor omkring mig så ett par av de andra kan aldrig bli fler än de härligt glada, spontana, kreativa, roliga människorna som jag faktiskt har som vänner.

Så så här i Midsommartider, tusen, tusen tack för all omtänksamhet, all glädje och alla skratt ni bjuder bort, tack för alla varma tankar, omtänksamma samtal, mail, sms, och fb hälsningar. Ni skall veta att ni är så berikande i mitt liv både IRL och på nätet.

Vad jag vill säga egentligen är GLA MIDSOMMAR, och var rädda om er!!

Kram ewa-christine

Inga kommentarer: