På Gång.......

fredag 17 juni 2016

Att gå från något och finna glädje i det!


Har målat med olja från och till, tycker kanske inte det är så utmanande med tanke på att det tar lång tid. Inser att jag är inte alls så långsiktig i målandet som i det textila skapandet. Men man skall ju pröva innan man kastar in handsken. Känna efter vad som ger glädje och vad som inte skapar det glada känslan. Oljan gör det inte. Så nu blir det att slutföra detta projektet, för ett projekt har det helt klart varit. Jag har även testat på med coldwax, och olja, även det tog tid. Men här var det roligare för det hände lite mer tyckte jag. Dock lägger jag detta på hyllan också. Sedan kommer vi till den varma vaxen och oljan, även det kommer jag att lämna!

Vattenbasserat känns både mer glädjefyllt och fantasieggande för mig personligen, så det fortsätter jag med och skall utforska allt detta med färg, papper, pigment, och kombinationer. Härliga utmaningar!

Nu helg, nu sol, nu lata dagar ......får se om det blir något måla av!

Inga kommentarer: