På Gång.......

lördag 2 juli 2016

Sommarlov!

Lata härliga dagar, ledighet så var det när jag var liten och så är det nu. Avkoppling, inte så mycket att göra mer än det som jag vill. Visst låter det skönt. Sommarlov, bara ordet klingar så mycket i örat.

Ja jag stänger ner och laddar batterierna, gör små utflykter i vardagen, och framförallt tänker igenom hur och vad jag skall göra inför hösten och vintern. Det krävs planering det gör sig inte själv. Under våren har det varit tuppar och dom fortsätter, mina fantasituppar ser jag idag som små "konst-tuppar" de har sitt eget uttryck var och en.

Under våren så har jag tillhört en underbar fyrklöver, sär vi har samtalat om allt mellan himmel och jord. Det har varit akvarell, färger, former, men också abstrakt livskunskap. Att tillhöra en mindre grupp och skapa tillsammans ibland mer ibland mindre är berikande. Det är också otroligt spännande att se vad och hur man gör med "grupp-gemenskapen" som uppstår. Hur viktigt dessa mina vänner (som jag inte träffat I R L blir) och att känna glädje med en annan människa som man faktiskt bara känner genom ord. Dessa mina tre vänner riktar jag ett speciellt tack till, nu har varit med och förgyllt min vardag här i vår och det är också så att ni inspirerat mig att fortsätta mina tuppar.

Hösten, ja det går fort, men nu skall jag ägna mig åt dagdrömmar, lediga tankar, och många hyss.

Hoppas att ni också får ett fantastiskt sommarlov!!

Kram EWa-Christine

Inga kommentarer: