På Gång.......

tisdag 22 november 2016

Abstraktioner...



Våga gå över dina gränser..........

Det är något som måste både upplevas, göras, och framför allt arbetas mot. Det är inte lätt, snarare riktigt svårt, och det kräver övning och åter övning. Till och med,  mod!

Varför är det så svårt? Kanske för att vi är bekväma, tycker att allt är bra som det är, inte orkar med besväret, svårt att ta tag i det som man vill göra. Livet är en skola hela livet och i livet tillsammans med livet. Utveckling innebär inte avveckling utan snarare mer kunskap och större insikter.

I går såg jag en program vad som händer när vi ändrar uppfattning i "vuxen ålder" och jag blev både glad och riktigt förbluffad. Tänk att hoppa fallskärm när man är över 80 år, eller sätter igång på gym när man är i 90-års åldern, det ger mig styrka att våga gå över mina gränser, mina säkra gränser och i vuxen ålder har vi styrkan att veta, ha insikter, kunna dra slutsatser och därför så har hela denna veckan varit att gå över mina gränser, mina säkra gränser och glädjen i detta är att frigöra mig från mycket.

Våga är att göra!


Inga kommentarer: