På Gång.......

onsdag 16 november 2016

Betraktelser i regnet


Naturen skapar vackra bilder, här sker allt i en stilla harmoni, här kan inte mycket misstolkas och här kan inte mycket gå snett om inte vi människor ser till det. Tänker ibland på hur lätt det är att missförstå, misstolka och tolka efter sitt eget vetande och kunnande. Vi vet oftast inte de bakomliggande faktorerna men vi bildar oss en uppfattning och den speglar vårt handlande. Tänk så enkelt livet var om vi bara gav oss hän, ville alla väl, inte skapa konflikter och strider, såg till allas vår överlevnad. Inte stal, inte krigade, inte trodde oss vara bäst i alla lägen utan bjöd på oss och vårt kunnande och vetande.

Tänk så enkelt livet skulle vara om vi alla hade en positiv inställning och positiv attityd till vår omgivning istället för tvärt om. Tänk så enkelt livet skulle vara utan att vi skulle behöva försvara oss, bli ledsna åt andras tolkningar.

Min mor lärde mig gör rätt, var glad. Och det har jag försökt i hela mitt liv. Men jag måste erkänna att jag har inte alltid lyckats. Dock finns det något mer som säger, du kan alltid förklara och rätta till. Du kan alltid be om ursäkt och lite till.

Så om jag inte vet - så kan jag heller inte be om ursäkt, men jag kan förekomma och försöka göra rätt nästa gång!

Inga kommentarer: