På Gång.......

torsdag 10 november 2016

Dagen efter....



Så här dagen efter, så tänker man tillbaka på gårdagen. Dagen efter i alla sammanhang kan ha en bra eftersmak eller en mindre bra eftersmak. Det beror på vad jag gjort, skapat, eller ställt upp för. Ibland så är vi snabba att klaga, döma och kritisera. Vi bildar oss uppfattningar som inte alltid stämmer pga att vi inte vet, eller kan eller förstår. Det intressanta är att vi skapar en "sanning" som kanske inte är en sanning utan tvärt om.

Dagen efter det är då vi kan börja se om vi valt rätt, gjort rätt, fast oftast så dröjer det ett tag innan vi kan se det vi hoppas se eller det vi vill se, eller det vi inte vill se.

Dagen efter då kan vi också sumera gårdagen och inse att det är mycket som påverkat och påverkar oss. Detta med falskhet, oäkta beröm, dubbla budskap, "sanningssägare" och de som tror att dom är
s å  ä r l i ga, som har sagt så mycket fult och sedan spelar upp en helt annan sida. Visst har jag mött många som ena dagen visar en sida och sedan andra dagen visar upp en helt annan sida.

Dagen efter, då slår det mig att ena dagen kan jag vara motståndare och andra dagen kan jag vara medspelare, dagen efter då ställer jag upp, visar fram en hovsam inställning, och säger du är den som vunnit.

Men varför blev det dagen efter?

Något var fel..........
Något var olidligt......
Något var korrupt..........
Något hade skadat............

Kan det ha varit etablissimanget som fått sig en törn,  en läxa, och nu måste hitta nya strategier för att reda ut, rätta till, och lära sig förstå?

Dagens bild är en dagenefterbild, en ölburk som brunnit........visst var bilden häftig!

Inga kommentarer: