På Gång.......

torsdag 24 november 2016

Tidsberättelse forts....



Så fortsätter den lilla bildberättelsen. I går handlade det om Ewa och idag handlar det om Christine.

Om berättelsen är sann? Kanske, kanske inte, det kan vara både verklighet och påhitt men ett litet uns sanning finns helt klart.

Christine har ett "stumt e" på slutet och betyder "andligt" och för mig är det nog den mentala kraften eller styrkan som vi kan utveckla om vi vill. Kanske därför som jag blev dom 10 första Mentala tränarna i Sverige för många år sedan. Den mentala styrkan som vi har och som vi kan öva upp är fantastisk och det är en gåva till var och en av oss. Men det kräver träning och åter träning. Alla har vi en liten Janthe eller Ågren och även en liten Luther inom oss. Det handlar mycket om att lära oss handskas med dessa 3 individer.

Att visa styrka utåt kräver också styrka innåt. Att tro på sig själv, att våga visa sig själv och framför allt ha ett gott förhållande till oss själva. Jag är tacksam för båda mina namn Ewa-Christine och nu när jag skall ta bort bindestrecket och göra namnet mer helt EwaChristine så känns det lite utmanande och spännande att ta bort dubbelnamnet och göra mitt namn till ett namn.

Men säger du betyder då bindestrecket så mycket? Nä inte ett dugg, men för mig personligen så har det en symbolik, denna gången väljer jag bort, och denna gången väljer jag själv hur jag vill stava mitt namn framöver.

I morgon fortsätter berättelsen och då möter du båda "figurerna" för dom har lite till att berätta.

Förresten Ewa betyder LEVA, är det inte underbart att ha fått ett så livsviktigt namn!

Inga kommentarer: