På Gång.......

söndag 4 december 2016

Insikter och utsikter...


Att vara en betraktare är att se med linsen dvs ditt öga. Både när det gäller foto, måleri och textilt skapande. Men att vara utövare är att överföra det jag ser till något, från något, dvs min tanke.

Under alla våra resor har jag hittat motiv som varit "talande" till mig, så talande att jag har fotat dem men ännu ej målat eller skapat genom mina textilier. Kanske gör jag det en dag, kanske inte. Det känns som mitt skapande har olika "hyllor eller plan" att vila i och det är en skön tanke.

Att endast syssla med foto, eller måleri, eller textilt skapande, skrivande skulle vara för enahanda för mig personligen. Jag älskar bilder, jag älskar texter, och jag älskar upplevelser och betraktelser. Ja säger du kanske det är vi många som gör. Men jag kan inte begränsa mig säger jag, och du svarar varför inte?

Jo för jag är nyfiken, vill experimentera, vill inte hålla på med samma sak hela tiden, kanske är jag o-tålig sedan födseln det verkar nästan så. Jag har alltid haft flera inriktningar och känner inte att jag förbiser någon av dem utan de kompletterar mig och varandra på ett trivsamt sätt.

Hur är du?

Inga kommentarer: