På Gång.......

fredag 17 februari 2017

Fabric paper........


Att förlora alla mina digitala bilder var mycket tråkigt. Och jag var ledsen men bestämde mig för att inte vara det utan börja om från början när jag köpt min nya dator och tröstade mig med att jag kan alltid ta nya kort, och jag kan alltid göra det bättre. Och så kom jag på..............jag har nog en del av mina bilder sparade och tänk det hade jag på ett oväntat sätt.

Nä, inte alla men många. Att göra dessa bilder var roligt och det var en rolig tid, att göra collage på ett lite annat sätt och blanda textil och papper var lustbetonat. Collage har sina både svårigheter och begränsningar, men i samband med att blanda så blev det både enklare och roligare.

Min tanke var den gången att jag skulle göra en hel serie, och det gjorde jag, men nu har jag bara en kvar, de andra har fått nytt hem. Kanske jag gör några nya vad tiden lider för material saknas inte.

Dessa båda berättar en berättelse om en gången tid, om små vardagsnära ting hur viktigt det är att vi tar vara på detta.

Inga kommentarer: