På Gång.......

söndag 14 maj 2017

Collage personliga collage.....

Personliga collage
Jag har gjort mina collage av minnen från familjen bland annat, dessa minnen har jag försökt foga samman till ett och samma stycke. Mitt syfte har varit att ta tillvara sådant som annars kan slängas och sådant som inte betyder så mycket. Foga samman detta och se till att det bildar en historia ett minne för den som får det.

Det är ett stycke historia både före skapandet, men också under skapandet för att inte tala om när det når fram till gåvomottagaren som kanske kan ha glädje av det i många år och att det kan vandra i släkten. Allt detta med att göra släktklenoder har med en idé att göra, det var så att mormor och morfars hem brann ner till grunden utom textilierna som förvarades på annan plats. Minnena från mina farföräldrar är inte många heller så det gällde att tänka ut något som kunde bli något vettigt. Och jag tycker att mina collage har blivit just sådana minnen som man kan samtala om och kring.

Det ligger mycket kärlek och känsla i dessa collage.

Är helt säker på att om mormor och mamma nu tittar ner på de arbeten jag skapat så säger dom jojo återbruk är viktigt och jojo man skall vara rädd om även obetydliga ting, de kan skapa glädje.

Jag är tacksam att jag lärt mig att ta tillvara sådant som inte är av stort värde snarare ringa värde och värdera det som guld! En känsla av tillfredställelse och omtanke faktiskt!

Inga kommentarer: