På Gång.......

lördag 3 juni 2017

Skolavslutning


Så närmar jag mig ännu en skolavslutning, en skolavslutning av lite annan art än andra, att läsa på nätet ger också många nya infallsvinklar och jag styr över min tid på ett helt annat sätt. Det känns bra att göra ett avslut, avslutet är också en tillbakablick på vad jag gjort och varför jag gjort det jag gjort.

Att gå i skola, att lära och att utforska har varit en stor del av mitt liv men med olika innehåll och olika ämnesområden. Det som är bra är att jag själv sätter ribban, inte någon annan men det ser jag nu först som vuxen. Det som känns ännu mer stimulerande är att det jag jobbar med är "mitt eget" och det sker i "egen regi"!

Ni som läst eller läser min blogg vet att frihet är viktigt för mig, frihet att själv utforska, att lära, att hitta människor som kan både förmedla och bistå i kunskaps sökandet. Men också frihet att gå över säga gränser och testa vad som kan finnas bakom olika tekniker, och olika konstområden.

Om gamla böcker kan berätta så hittar vi mycket kunskap i dessa, och idag hittar vi kunskap på nätet. Båda sättet är kunskapsinhämtande. Dessutom tycker nog jag att de gamla böckerna har en högre patinagrad än nätet men båda glädje mig mycket.

Så när jag nu lägger ytterligare en termin till mitt sökande så kan jag säga att så roligt det är oavsett hur gammal jag blir kommer jag att fortsätta.

Nästa termin börjar i höst och nu skall jag ha sommarlov.

Lev väl, ha kul och våga göra tvärt emot ibland det blir riktigt roligt när du sedan ser i backspegeln.

EwaChristine

Inga kommentarer: