På Gång.......

måndag 25 juni 2018

Abstrakta tokerier....





Nu har jag snart avslutat mitt målarår som jag påbörjade 2017. Ett år med utmaningar, massor av övningar, inlämningsuppgifter, och arbete. Det har varit mer eller mindre heltidsstudier detta året och det har givit mig massor av insikter, möjligheter, prövningar, och experimenterande.

Ibland så har jag känt frustration, ibland har jag känt att "yes" men det är väl så det skall vara när vi lär oss att använda redan inhämtad kunskap, lära nytt och lära oss se på gamla saker med nya ögon.

Glädjen att möta likasinnade är också en härlig känsla. Det blir som ett lappverk utan början och utan slut.






När jag nu avslutar detta så ligger det mycket spännande framför mig också det vill jag inte låta bli att säga, utan jag fortsätter min målande resa. Att se likheter inom de olika konstarterna oavsett vad det är ger också en extra tanke på hur nära konstarterna ligger och hur långt ifrån varandra dom egentligen är. Mitt mål är att kombinera mitt textila, mitt måleri och mitt fotografi och jag känner att jag är på väg att lyckas........


Att lära utan att göra är som att älskar utan att röra

Inga kommentarer: