På Gång.......

måndag 25 juni 2018

En släktklenod blir till..........helt handsydd i linne

Att förvalta en fantastisk skatt är inte bara enkelt, det har sina olika infallsvinklar också. Här är det ett litet barntäcke som är sytt med stor kärlek till mitt yngsta barnbarn.



Det tar verkligen tid att göra, först skall man samla ihop alla lappar och i detta fallet är det små små bitar som är kvar av större arbete som jag tidigare gjort. Detta är bitar från min mors föräldrahem och min mor, alltså återbruk och där jag tagit vara på söndriga linnedukar/handdukar/servetter mm som jag känt att jag inte vill Slänga. Underbara tyger som är som sammet på ett litet barn. Det behövs inte lakan utan kan användas direkt runt det lilla barnet.




Nu samlar jag ihop de rester jag har kvar och hoppas att det skall räcka till ett nytt täcke. Ett litet barntäcke som skall värma och glädja många timmar precis som det glädjer mig att göra det. Inget täcke blir det andra likt.

Inga kommentarer: