På Gång.......

söndag 29 juli 2018

Abstrakta Rutor och Remsor...



Abstrakta rutor, remsor är något som följt mig på vägen genom skapandets många olika skeenden. Oavsett om jag arbetat med papper, tyg så har det återkommit då och då för att påminna mig om tjusningen i kombinationer, experiment, och framför allt formgivningen. Inom det textila är det enkelt men inom broderi lite klurigare likaså när det handlar om papper.

Men är det inte så det skall vara det vi sysslar med, klurigt. Om allt var enkelt så var det ju aldrig någon utmaning. Utmaningarna är ju enklare när det inte finns tvång med utan bara lust.

Helt klart märker jag att det som jag gör inom textil, broderi och papper påverkar mig på ett utmanande sätt och jag tröttnar inte att se hur de får nya uttryck och spännande insikter. Att hitta något som betyder något för var och en av oss är viktigt, det kan vara allt från att plantera, baka, laga mat, resa,  släktforska, eller som i mitt fall skapa med händerna. Allt detta ger lugn, glädje och tillfredställelse. Kunskapssökandet är en del av detta.

Nu förbereder jag mitt 14:e studieår helt otroligt att det finns kvar samma förväntan, samma nyfikenhet och samma glädje inför höst starten 2018 som den gången för fjorton år sedan. Det är nog det jag värdesätter mer än mer, att ha kvar glöden.

Inga kommentarer: