På Gång.......

fredag 27 juli 2018

Abstrakta vattentankar


Hela denna veckan har gått i vattnets tecken genom den enorma vattenläcka som blev utanför tomten. Funderingar om och kring vatten, självklarhet med att ha friskt vatten, men också de som inte har vatten. Hur vi måste hushålla med resurserna, återbruka vatten och inte bara ta allt för självklart.

Vattnet har dominerat hela veckan faktiskt och jag kan erkänna att det har tagit mycket både energi och kraft. Vilka vägar vattnet tar, hur vattnet kan gäcka oss, men också hur vi påverkas när vi inte har något vatten.

Jag tänker på nedskräpning i våra vatten, hur björkarna redan vissnat, och hur klimatet förändrats. Tänker på att när det är som mest vattenbrist så brinner det och man bombar med vatten och att folk tänder på på djävulskap. Hur många som "tjuvvattnar sina blommor i krukor" (nä jag har tömt mina krukor och tjuvvattnar inte), och hur det känns att ha badat saltvattenbad och inte kunnat skölja av mig direkt efteråt.

Vattnet, vår tillgång och resurs måste vårdas och vi måste ställa upp var och en så gott vi kan, så sluta vattna era blommor och tänk på att nästa gång kanske det är ni som drabbas av vattenbrist.

Just nu så är jag glad varje gång jag kan ta mig ett glas vatten direkt ur kranen, det är inte alla förunnat!

Inga kommentarer: