På Gång.......

tisdag 5 november 2019

Abstrakt och non-figurativt...


Livets olika pusselbitar bildar collage, men också det jag skapar blir till olika collage. Att göra en enda sak och se vad som händer lockar mig otroligt det handlar då om detaljer men inte att vara detaljerad. Utan snarare se hur en enda sak ger utfall om man laborerar. Ibland lyckas jag riktigt ordentligt och ibland blir det platt fall.

Upprepning är ett ord som jag idag förstår, förstår dess innebörd, dess tolkning, dess utfall. Ju mer jag upprepar något ju enklare går det med tiden. Tänk att detta skall vara så svårt att inse.........En upprepande handling förstärker, förfinar, ger insikter och förståelse om vi är medvetna och vill lära av handlingen vill säga.

Uppriktigt sagt så har jag nog velat "fuska" många gånger med sådant jag lärt, men inser att fusket i sig också är en medveten handling som i bästa fall kan lyckas men också misslyckas. Det viktigaste är nog till sist att se livet som det är, som den person jag är och hur jag valt och väljer att gå vidare.

En droppe vatten eller en droppe färg spelar inte så stor roll i det hela, men i delarna av det vi gör så är det märkbart.

En droppe vatten försvinner i helheten men i delarna kan man se skillnaderna ...


Inga kommentarer: