På Gång.......

torsdag 21 februari 2008

Ett "rött" äventyr


Rött förknippar jag med Kärlek och Passion.
Det har forskats på möss och röd färg, och möss som utsätts för den röda färgen blir mer aktiva i parningsakten!!

Men rött symboliserar också styrka och vitalitet, och ibland så förknippas det också med att vinna.
Forskarna har varit intresserade av färger länge och säger att rött är den första färgen som vi uppfattar som babisar och säger också att det håller i sig hela livet.


Rött är den färgen som vi ser sist om vi blir synsvaga. Enligt sakkunskapen så inger rött mod och lust, och för mig är det en livlig färg och jag tycker att den röda färgen har en "rörelse" inom sig själv. Sedan så kan vi tänka lite själva, röda stoppljus, röda rummet, röda läppar, röda rosor allt detta har också en sorts rörelse, inte sant?

Så varför inte......röda pyamasen på - signalerar till hjärnan - pyamasen av! Jag behöver inte säga mer eller????

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh så många fina arbeten du gjort, ja, egentligen kom jag hit för att be dej ta med utmärkelsen som du skrev kommentar under i mitt krypin... men så blev jag alldeles stum av beundran... nu ska jag fortsätta titta på dina små konstverk.

Ojdå, glömde nästan... hämta awarden om du vill, du förtjänar den. Och så lägger jag dej till gästlistan om det är ok