På Gång.......

tisdag 15 april 2008

Berättelsebild....................fritt broderi!

I denna min berättelse så har jag försökt att testa om jag kunde brodera direkt utan att skissa. Här finns en hel del småberättelser insydda och det finns också en viss kronologisk ordning i de olika bilderna. Jag ville att hela berättelsen med alla småberättelserna skulle bli en hel bild.

På bilden nederst i vänstra hörnet så ser ni också en bild som jag haft med på bloggen. Det var bilden en Paradisisk dag. Till höger ser ni ett broderi som blev en baksida till ett annat arbete. Den baksidan kommer i morgon.

Minne och historia tror jag är viktigt att dokumentera till våra barn och barnbarn. Det spelar nog inte någon roll hur vi dokumenterar, bara ATT vi gör det. Jag tänker på alla dessa fantastiska "tapeter" som finns i Sverige, Danmark och Frankrike, för att bara nämna några. Jag har sett så gott som alla dessa otroliga tapeter och inspirerats av deras historia.

Min berättelsebild är inte monterad, och jag funderar på hur skall jag montera den?

6 kommentarer:

gunnelsvensson sa...

Mycket trevligt broderi Ewa-Christine! Så här har jag svårt att göra, mitt sätt blir det jag gjorde för Ulva som ju också var en slags beskrivning över mig och mitt liv just då!(mitt i livet; 50 år)

Eva sa...

Det här är ett jättehärligt broderi! jag ser årtalet 1911, vad hände då? jo min far föddes då...

ewa-christine sa...

Eva, då föddes min mamma!

annicka sa...

ditt broderi ger inspiration!
svårt med montering men kanske på ett alldeles vanligt sätt bakom glas och med smal ram??? passpartout?
Annicka i Kolmården

ewa-christine sa...

Skall fundera på detta med inramning eller kanske något annat djärvt grepp.

Lillemor sa...

Den här är jättetrevlig!
Jag har ju sett den i verkligheten.
Du har väl kvar plats för att brodera in resten av livet!?
Avtagbar montering?