På Gång.......

tisdag 29 april 2008

Märkduk ..........................


Det var ett tag sedan jag hade med mina "antika nöjen" vilket jag vill rätta till med denna Märkduk. Dess historia är lång. När man som jag har flera märkdukar i sin ägo, är det svårt att inte fatta tycke för var och en med sin speciella charm.
Denna märkduken är helt i kortsstygn. Jag tycker att den är lite extra för att det är ditsatt ett monogram ovanpå det gamla. Den är fläckig, söndrig och har patina. Tänk om Hilma Karlssons släktingar får se denna märkduken som dom förmodligen inte har en aning om. Undrar just hur gammal Hilma var när hon broderade sin provlapp i skolan?

2 kommentarer:

annicka sa...

ja tankar får man när man ser märkduken-jag hoppas att Hilma fick användning för sina broderade kunskaper och kunde använda ett och annat monogram till sina handdukar och lakan.

ewa-christine sa...

Tänk det hoppas jag med. Samtidigt så har jag glädje av att titta på den.