På Gång.......

onsdag 2 april 2008

Varför CrazyArt?




För mig är livet i dag en lek! En lek med mycket glädje, känsla och otvungenhet. Jag skapade "CRAZYART" för att själv utvecklas. Här tillåter jag mig att VÅGA skapa, leka, testa, och ha en hög livskvalité. Du som är lite observant känner säkert igen färgerna från boken JAG KAN och kortleken Livskvalité.

Lek är ju en verksamhet som bedrivs endast i nöjessyfte och ofta kollektivt. Tack alla Lapphexor
som under åren varit så frikostiga med sina tips, och tack alla "brakare" för att ni delat med er så frikostigt.
Lek är också spontana sysselsättningar och idag har jag inrett mina "lekrum". Jag har både verkstad, atelje och studio! Tänk vad leken kan åstadkomma när vi ger oss hän. Drömmar skall många gånger vara just drömmar, men mål skall man förverkliga.
En skrivande betraktelse är ju ett tankemässigt övervägande av något och då särskilt något som har en djupare eller konstnärlig innebörd. Så i min lek försöker jag väva in tankar och betraktelser tillsammans med mina "övningar" i den textila konsten. Det krävs både handling och tanke för att känna att man (läs jag) är på väg.

Inga kommentarer: