På Gång.......

torsdag 8 maj 2008

Avbroderad Picasso

Undrar just om man stavar Picasso? Piccasso? Men det gör kanske inte något.
Bilden är faktiskt ganksa lik orginalet fast det var målat............. Ibland kan det vara kul att testa om jag kan överföra en bild till fritt broderi utan att rita före. Det går faktiskt med lite träning.

I min kortlek om livskvalité så har jag med "värdera din tid och förhandla om priset" och det är intressant när man ser bottnarna i devisen. Min tid den äger jag, och min tid den skall jag föhoppningsvis lägga på sådant som glädjer och gör mig glädjerik. Om jag går emot detta så blir effekten att jag inte värderar min tid och blir kanske både grinig och sur. Alltså, min tid är värdefull och jag lägger den på sådant som jag känner är roligt, rätt, riktigt och som ger glädje.
Ganska enkelt. Det innebär att jag väljer mer noggrant idag än tidigare. Att jag förhandlar med mig själv och kommer fram till vad som är rätt.

Deviserna från kortleken har du i högra hörnet på min blogg. Jag byter ut med jämna mellanrum.

Inga kommentarer: