På Gång.......

måndag 5 maj 2008

Fragment av gamla spetsar..................

En liten Mini-Art-Quilt (16 x 18 cm) där spetsarna fick bestämma måttet. Mina fragment som jag hade som bas för detta arbete var allt som fanns kvar. Det var "urklippt" av förmodligen något större arbete. Har försökt hitta de olika teknikerna i fragmenten. Det är virkat i ena kanten (vänster och höger sida, samt lite uppe och nere) samt någon form av trådarbete eller trätt arbete. Det är otroligt att hitta två små bitar och försöka hitta hur det är gjort.

I min "skattkista" så låg bitarna ofullständiga och jag ville få dem till en helhet. Sedan så tillkom ängeln och guldkornen som en sorts erkännande till den som en gång skapat "fragmenten"

Till slut fick min Mini-Art-Quilt pärlor runt om kanterna, det känns lite mysigare att det har fått en tillhörighet istället för att bara ligga i bitar.

1 kommentar:

Ann Christine Dennison sa...

I love the way you made the tassel into an angel :-)