På Gång.......

måndag 5 maj 2008

In the middel of the night............................

Sent, sent skall syndaren vakna sa dom i min släkt. Det var väl när man upptäckte både ett och annat. Jag har upptäckt 2 sidor av bloggeriet. De som är generösa, vill dela med sig, som ger beröm och jag upplever att det faktiskt är äkta beröm. Dom är starka i sig själva och vågar visa sin styrka. Dom har både självkänsla, självtillit och diplomati. Dessa kvinnor och ibland män är så trevliga att stifta bekantskap med. Jag glädjer mig varje gång jag får ett mail och varje gång någon anstränger sig i denna världen.



KDK:are
Så har vi en grupp som tror att dom är positiva, informativa, men gärna ger en "känga eller två" inte talar i klarspråk, tänk vad jag funderar över dom. Jag har döpt dem till KDK:arna. De är de som Klagar, Dömer och Kritiserar. Eller så Dömer dom för att snabbt gå över på att Kritisera och Klaga. Eller ibland börjar dom Klaga, sedan Kritiserar dom och till sist Lägger dom in ett dömande tankeidé och avslutar med ytterligare lite pekpinnar och kritik.



Nu är det ju så att alla till mans är lite "KDK:are" och det fordras träning och åter träning att gå ur denna klubben. Här har vi mästare som Luther, Janthe, och för att inte tala om Ågren. Deras valspråk är dessutom "inte, måste,ska och bör". Jag har gått ur denna klubb och gått in i en mycket mer utvecklande grupp som realistiskt tänker på trevliga saker, roliga och spännande människor, suportande, glädjande människor som ger av sig själv. Jag kallar dom PMI eller PMA:are och det står för Positiv Mental Inställning och en Positiv Mental Attityd. Detta finner jag mycket roligare att tillhöra.



Att gå ur Janthe, Luther, Ågrens KDK;klubb kan man göra flera gånger till en början så är det svårt men det går lättare och lättare. Om du vill tumma med mig någon gång så tummar jag gärna med dig. Jag tänker på alla vänner, mina döttrar, mina sykamrater i Brak och Lapphexorna samt alla andra. Vi är några som redan har "tummat" och det är en underbar stöttning.



PS ibland åker man tillbaka, men så får vi en liten påminnelse, och då går vi ur direkt. Vi förlåter oss våra små felsteg. DS

6 kommentarer:

Ulla sa...

Bilden är väldigt intressant, för jag kan se så många material där. Jag är fortfarande så försiktig i det som jag gör, att jag håller till det som ja känner. Men när jag ser fritt broderi och inchies och allt det där ... kommer jag att följa någon dag.

Veronika sa...

Otroligt vackra skapelser med tänkvärda ord som tåls att upprepas. Ju mer vackert och trevligt vi har runt oss desto bättre mår vi på alla sätt och vis
Kram

annicka sa...

voine voine...känner igen alla tre herrarna- för visst är de väl herrar - inga damer lägger skuld på våra axlar...eller?
jag tycker för övrigt om ...ger en öppning tycker jag...

ewa-christine sa...

Ja, vi har våra små egenheter inte sant. Jag gillar också ... och ! och samt - och Ona. Det ger lite över till fantasin.

Eva sa...

Du har så många fina bilder i din blogg jag tittar in då och då (dålig på att lämna comments) men jag är verkligen imponerad av ditt skapande!
Eva

gunnelsvensson sa...

Denna är så vacker! Såg inte första gången att det var bibel text med ;-)