På Gång.......

söndag 25 maj 2008

Kinesiska muren........................

Jag har gått på Kinesiska muren...........!

Det var en fantastiskt upplevelse och lite overklig nu i efterhand. Som ett minne av denna vandring kom denna Mini-Art-Quilt till. Jag skulle rest på min 50-års dag, men tyvärr så blev inte detta av (min mor dog på 50-års dagen sorgligt nog). Resan blev två år senare. Jag lärde mig otroligt mycket på denna studie- och fritidsresa.

Jag hade börjat intressera mig för Feng Shui några år tidigare och på denna resan hade jag möjlighet att fördjupa mina kunskaper. Detta har givit mig många trivsamma ögonblick genom åren. På samma resa fick jag också möjlighet att ha tre dagars "retreat" (tystnad i ett kloster) som var en enorm upplevelse. Att inte prata på tre dagar, inte höra ljud, vara i stillhet var skönt för en jäktad kvinna!!

3 kommentarer:

Lillemor sa...

Låter mkt spännande med Kinesiska Muren. Och att Feng Shui är intressant - det vet du att jag tycker. Vacker quilt!

ewa-christine sa...

Tack Lillemor, kul att du kommenterar mina bilder.

Odile sa...

Congratulations Eva. I like very much this quilt. Odile