På Gång.......

tisdag 10 juni 2008

Glädjen att skapa...............

Ytterligare en Miniquilt från mina experiment med att göra bilder. Det är roligt att göra experiment av olika slag. Jag får fram olika karaktärer och olika resultat på tygerna och kan på så sätt också sättas på "prov" för att se hur jag vill att designen skall bli eller utformas. Att lära mig se "design" genom det experimentella förhållningssättet har varit en "arbetsam" skola. Men jag tror att det ger resultat. Även om spontanismen får vika en aning. I kombination med vartannat så kan jag ibland känna mig riktigt nöjd. Men det finns också textila arbeten som jag inte känner samma känsla för. Så glädjen att skapa finns och glädjen att experimentera finns, en bra kombination tror jag. Så glädjen att skapa genom att göra varriationer på samma tema är också utvecklande för skapandet. Någonstans har jag läst att "seriellt skapande" är utvecklingsfrämjande. Detta har jag tagit till mig.

1 kommentar:

Lillemor sa...

Den här var verkligen fin - många bottnar så att säga!
Hoppas allt är väl med er!zygjb